tirsdag 26. august 2008

"Daddys Italian birthday"

Søndag var det tilbake til mor og far og familie-kos!
vi feiret min kjære fars bursdag, og det med meget god mat og kaker!
Pappa hadde bestemt seg for at vi skulle ha hel-italiensk middagsaften. Så til middag, ble det Pasta Carbonara. Så da mitt ansikt tittet inn i huset hos mor og far, stod sistnevnte og bokstavelig talt laget pasta utover hele kjøkkenet. Fersk nylaget pasta, er fantastisk godt, og det du kjøper i butikken, kan desverre ikke sammenlignes!! Ved siden av min far, stod mamma og laget aioli spesielt til nybakt foccatia-brød, noe jeg måtte hjelpe til med. På stekeplaten stod sausen som pappa hadde laget til cabonaren. Samt Nykokte erter og stekt beacon. På benken stod fersk nylaget pesto og revet parmesan. Frisk salat med mozarella kom også til bordet, da alle hadde satt seg!
Senere var det klart for kaker og kaffe. Bløtkake, vannbakkels og muffinser kom til bords. Og jeg kan trygt si vi ble gode og mette :)

Tusen takk for maten, den var alt for god!!!


















Pappa hang pasta overalt mens han jobbet som jernet med pastamaskinen :)














Her lager vi aioli. Den ble mildt sagt god!














Big bowl of Pasta carbonara














"The side dish" Frisk salat med mozarella og nybakt foccia med aioli














Mammas sjokolademuffinser. Inni var det smeltet sjokoladebiter. Både mørk og hvit sjokolade :)

Ingen kommentarer: