fredag 22. august 2008

"Sinte værguder"

To ganger igår fikk de fleste av oss Oslo-boere være vitne til et voldsomt uvær.
Den første gangen var igår ettermiddag, mens mange enda var på vei hjem fra jobb... Jeg var èn av dem. Og det var ikke særlig hyggelig å gå ut med paraplyen i dette været, når det tordnet så hardt at jeg skulle tro noen kjørte igjennom en vegg m bulldoser, rett ved siden av meg. Vaneligvis blir jeg ikke redd i uvær.. men, igår var jeg svært lite hjelpesløs der jeg gikk med paraplyen til værs. Den bidro nok ikke særlig mindre til å tiltrekke et lynnedslag i mitt ståsted. Jeg kom meg tilslutt klissvåt i sikkerhet under taket på togstasjonen. Og da jeg ikke trodde det kunne regne verre, tok jeg så feil så feil.. Det regnet tilslutt så hardt, at man nesten ikke kunne høre togene. Og haggel på str. med klinkekuler begynte straks å falle. Men, jeg kunne puste lettet ut da jeg endelig kom meg på et tog i min retning(riktig nok forsinket), og jeg rakk treningen min med god margin.
Først igår kveld/natt begynte det ustabile været å ta form igjen. Det regnet like hardt. og jeg kunne høre fra der jeg lå i sengen, at folk skrek fordi de skvatt sånn, da lynet slo ned, og tordene braket som om det var inne på rommmet mitt.. Jeg fikk faktisk ikke sove igjen sove før det roet seg.. pga bråket, og lynet som blinket seg igjennom øyelokkene mine.. skulle tro jeg var på et vilt lys-show..Men, men.. Nå skal vi ikke se noe til dårlig vær over helgen. Så det blir deilig!! :)














Her ofrer jeg nesten livet for et bildet til bloggen ;-b














Det finnes faktisk dårlig vær!

Ingen kommentarer: