onsdag 27. august 2008

"Kylling salat med rødbeter"

Rødbeter er sunt og godt!! Derfor har jeg bestemt meg for å bli flinkere med å tilføye dette i middager, salater o.l
Igår var andre dagen på rad, hvor jeg spiste rødbet som en ingrediens i middagen. Kom sent hjem pga trening. Så laget meg en innholdsrik salat til middag.
Jeg kjøpte rødbet som var ferdig kokt. 4 stk. i en pakke. De var kjempe gode!! Unngå de oppkuttede i glass. De er fulle av sukkerlake (hvis du ikke ønsker å få i deg alt sukkeret da)Meny i bogstaveien har et godt utvalg på frukt og grønt (der kan du finne grønnsaker som er litt mer sjeldne i matbutikken).

Litt fakta om rødbeten:

-proppfulle av antioksidanter
-A og C vitaminer
-Tilføyer deg fosfor, kalsium og jern
-Meget kalorifattig
-rikelig med rødbeter i kostholdet; minsker sjansen for blodpropp, hjerteinfarkt og hjerneslag














Salat, kylling, egg, cherrytomater, soltørkede tomater, agurk, paprika, reddik, avokado, og en rødbet skåret i biter. Hadde bare litt pesto som "dressing"

Ingen kommentarer: