mandag 22. september 2008

"Dexter"

Dexter av mine nyeste favoritt tv-serier. Pr. dags dato, sitter jeg og kverner meg igjennom sesong 1, men sesong 3 vises nå på Amerikask tv.
Hva handler denne serien om?
Dexter er seriemorder. Han vokste opp hos sine fosterforeldre og søster. Et kjærlig hjem. Fosterfaren var politi, og merket tidelig at Dexter var glad i å ta livet av levende, pustende skapninger. Dermed stod fosterfaren ovenfor et valg. Han visste han ikke kunne ta fra Dexter blodtørsten. Men, kanskje han kunne påvirke den? Dermed lærte han Dexter kunsten å skjule sine spor, og hvis Dexter skulle drepe, MÅTTE det være noen som "fortjente" det.dvs. folk som var et problem for loven, og skader uskyldige.
Nå er faren død. Men, Dexter gjør som han har lovet, og dreper KUN de som står i trøbbel med loven, og skader andre.
Ved siden av denne lille hobbien, jobber Dexter i politiet, hvor han har spesialisert seg i blod-sprut. Blant hans kollegaer, er hans egen søster. Dexter har en kjæreste også, og han er ikke særlig glad i fysisk berørelse, og mener selv han ikke har følelser(tror han). Men, for å virke normal, later han som han er som alle andre. Men, ingen vet, at den utrolig søte, sjaremrende, og snille Dexter samler på blodprøver fra sine egne offre. Og det begynner å bli litt av en samling!

2 kommentarer:

Hanne sa...

Har mange venner som også digger denne serien, jeg må nok ta meg en titt:) Høres jo ganske fascinerende ut;)

Linn sa...

Ja, den er veldig bra, skal du se.
Alle jeg kjenner som har sett serien, sier den er så bra. Var slik jeg også kom over den.
Så jeg gjør som andre gjorde med meg, og anbefaler deg å se den!! Tror den kun går på kanal pluss, eller hva den kanalen heter, her i Norge. Men, er jo alltids noen som har kjøpt serien, dersom man ikke vil kjøpe den selv. :)