fredag 5. september 2008

Mer fisk i hverdagen!

Nå har jeg bestemt meg for å spise fisk til middag minst ên gang i uken. Altså ren og sunn fisk. Ingen fiskepinner eller annet panèrt tull til middag her(men, det trodde du vel ikke, dersom du kjenner meg?) Fått stort sett i meg makrell-filèt daglig..Men, det er ikke nok. Så har vært i frysedisken og kjøpt meg lakse-filèter. Startet sist uke, og fulgte opp denne uken. Ettersom jeg har lagt min elsk på "kålrabi-stappe" i det siste. Laget jeg nettopp det til. Jeg brukte kun gulerøtter og kålrabi. Og det smakte like godt uten, som med poteter. Krydret lett med pepper, salt, hadde litt melk og smør i. Og vips! Et tilbørs tips til de som prøver å unngå pasta, ris og poteter:)














Laks med urter, og pesto ved siden av. Kålrabistappe som tibehør

2 kommentarer:

Snart tretti sa...

Laks er så godt! Jeg prøver også å ha fisk minst en gang i uken, ELSKER det, men ikke alltid så lett når man har en sambo som blir matlei. Heldigvis har vi ofte fisk i lunsjen på jobb også!

Linn sa...

Hehe!! Hører den!! Du får prøve å spice fisken opp litt, og lage ulike wok'er o.l :)